Siirry pääsisältöön

Ammattilaiselle

Uutinen Julkaistu 29.5.2024 16.23

Hankinnat uusi laatusertifikaattinsa

Asiasanat:

HUSin hankinnat on uusinut ISO 9001:2015 -standardin mukaisen laatusertifikaattinsa, mikä on merkittävä saavutus sen laadunhallintajärjestelmän kehittämisessä.

Viisi ihmistä

Hankintajohtaja Timo Martelius, johtaja Leena Koponen ja erityisasiantuntija ja laatuvastaava Hanna Vuojakoski sekä Kiwa Inspectan Maija Vanttaja ja Varpu Korhonen.

Sertifikaatti toimii todisteena siitä, että hankintapalveluiden organisaation toiminta täyttää korkeat kansainväliset laatuvaatimukset, ja että se on sitoutunut jatkuvaan parantamiseen sekä asiakastyytyväisyyden varmistamiseen. 

”Laatusertifikaatin uusiminen on merkittävä saavutus, joka heijastaa sitoutumistamme laadunhallintaan ja jatkuvan parantamisen periaatteisiin. Vuodesta 2019 alkaen tehty pitkäjänteinen työ ja laatusertifikaatin säilyttäminen organisaatiomuutosten läpi todistaa kykyämme pitää yllä korkeita laatuvaatimuksia, toimia näiden mukaisesti sekä edistää toimintatapojamme jatkuvasti”, sanoo hankintojen erityisasiantuntija Hanna Vuojakoski

Sertifikaatin myöntäminen on osoitus siitä, että HUSin hankinnat ei ainoastaan noudata vaadittuja prosesseja, vaan myös pyrkii aktiivisesti vastaamaan asiakkaidensa odotuksiin ja kehittämään toimintaansa. Sertifikaatti on voimassa kolme vuotta.

Kiwa Inspectan auditoijat Elina Selinin ja Marika Seppälän arvioiden mukaan HUSin hankinnat on kehittänyt vaatimusten mukaista hallintajärjestelmää useita vuosia, ja sitä on muokattu toimimaan myös uudistetussa organisaatiomallissa. 

”Toimiva hallintajärjestelmä edellyttää osaavien ja motivoituneiden tekijöiden lisäksi yhtenäisiä toimintatapoja, toimintaa tukevia järjestelmiä sekä riittäviä resursseja. HUSin hankintojen organisaatiokulttuuri on kehittävää, avointa ja osallistavaa. Sitoutuminen asiantuntijatyöhön ja hankintaan liittyvien vaatimusten noudattamiseen on vahvaa ja näkyvää.”

ISO 9001:2015 on kansainvälisesti tunnettu standardi laadunhallintajärjestelmille. Se määrittelee vaatimukset organisaation laadunhallintajärjestelmän luomiseksi ja ylläpitämiseksi. Standardi pyrkii varmistamaan, että organisaatio kykenee tarjoamaan tuotteita tai palveluita, jotka vastaavat asiakkaiden tarpeita ja odotuksia. Standardi tarjoaa puitteet laadunhallintajärjestelmän suunnittelulle, toteutukselle, ylläpidolle, arvioinnille ja jatkuvalle parantamiselle.

Palaute

Löysitkö etsimäsi?

Kiitos palautteesta!

Kiitos palautteestasi!

Kirjoita tähän verkkosivustoa koskeva palautteesi.

Ethän kirjoita tähän henkilökohtaisia tietojasi. Huomioithan, että emme vastaa tämän lomakkeen kautta jätettyihin palautteisiin. Muuta kuin verkkosivustoa koskevaa palautetta voit antaa palautesivullamme.

Kirjoita tähän verkkosivustoa koskeva palautteesi.

Ethän kirjoita tähän henkilökohtaisia tietojasi. Huomioithan, että emme vastaa tämän lomakkeen kautta jätettyihin palautteisiin. Muuta kuin verkkosivustoa koskevaa palautetta voit antaa palautesivullamme.