Vi har skickat samma faktura två gånger till en del av våra kunder
HUS har skickat fakturor i dubbla exemplar till vissa kunder på grund av ett tekniskt fel. Ifall du har fått två fakturor med samma innehåll, ber vi dig granska fakturorna och betala endast en av dem.
HUS har skickat samma fakturor i två exemplar 23.9.2024 och 24.9.2024 på grund av ett tekniskt fel. Detta gäller både fakturor som skickats per post samt e-fakturor. Vi skickar ut brev åt de kunder som felet gäller.
Ifall du har fått två fakturor med samma innehåll, ber vi dig granska fakturorna och betala endast en av dem. Den andra fakturan kan kasseras eller raderas i nätbanken. Kundbetjäningen på HUS fakturering behöver inte kontaktas.
Ifall du har hunnit betala båda fakturorna, kontaktar HUS dig och ber dig skicka ditt kontonummer för en återbetalning.
Vi beklagar det fel som uppstått i faktureringen.
Tilläggsuppgifter angående HUS kundfakturor kan fås på vår kundbetjäning vardagar kl. 9-15 tel. 09 471 785 50 och per e-post asiakaslaskutus@hus.fi.