Gå till huvudinnehåll

Dina rättigheter som patient

På den här sidan finns information om vilka rättigheter du har som patient och hur du ska
agera om du inte är nöjd med den vård som du har fått eller om du vill be att få tillgång till dina journalhandlingar.

Som vår patient har du rätt till god vård och gott bemötande. Om du inte är nöjd med vården eller bemötandet i anknytning till den, kan du göra en anmärkning eller lämna in ett klagomål. Du har också rätt att ta del av journalhandlingar om dig och begära att felaktiga uppgifter korrigeras.










Journalhandlingar

Vi antecknar uppgifter om din vård i journalhandlingarna.

Som patient har du rätt att se dina egna patientuppgifter och begära information om vem som har behandlat dina uppgifter och varför. Du kan också begära rättelse av en felaktig anteckning. Du kan också sköta ärenden som gäller journalhandlingar elektroniskt.





Patientjournaler






Logguppgifter







Ärenden och uträttande av ärenden för annan person

Uträttande av ärenden för en annan person inom social- och hälsovården grundar sig på vårdnad, rätt till information, fullmakt eller intressebevakning.








MittKanta

Här finns svar på vanliga frågor om MittKanta.




Respons

Hittade du vad du sökte?

Tack för responsen!

Tack för responsen!

Skriv in din respons om webbplatsen här.

Du skriver väl inte in dina personliga uppgifter här. Observera att vi inte svarar på respons som lämnats via denna blankett. Respons som inte gäller webbplatsen kan ges på vår webbplats.

Skriv in din respons om webbplatsen här.

Du skriver väl inte in dina personliga uppgifter här. Observera att vi inte svarar på respons som lämnats via denna blankett. Respons som inte gäller webbplatsen kan ges på vår webbplats.