Ge oss respons
Din respons är viktig – den hjälper oss att utveckla våra tjänster.
- Du kan ge öppen respons antingen till en viss enhet eller allmänt till hela HUS.
- Responsen får inte innehålla någon personbeteckning eller annan konfidentiell information om din eller någon annans vård.
- Av dataskyddsskäl svarar vi inte på frågor om din personliga vård genom responssystemet.
- Du kan inte avboka en bokad tid med responsformuläret.
- Om du vill ha ett svar, ska du komma ihåg att lämna dina kontaktuppgifter.
- Vi besvarar kundrespons inom sju vardagar.
- Vi utnyttjar responsen i utvecklingen av vår verksamhet.
- Om du är missnöjd med din vård eller hur du har blivit bemött i samband med den så kan du göra en skriftlig anmärkning i ärendet. Vi rekommenderar at du först diskuterar problemet med din vårdenhet för att lösa det. Du kan göra anmärkningen här.
- Om du vill ge en anmärkning eller framföra ett klagomål ger patientombud handledning.
Välj den tjänst som du vill ge respons om
- Jour (Öppnar i en ny flik. Länken tar dig till en annan webbplats.)
- Laboratorium (Öppnar i en ny flik. Länken tar dig till en annan webbplats.)
- Bilddiagnostisk undersökning (Öppnar i en ny flik. Länken tar dig till en annan webbplats.)
- Kvinnor och förlossningar (Öppnar i en ny flik. Länken tar dig till en annan webbplats.)
- Barn och unga (Öppnar i en ny flik. Länken tar dig till en annan webbplats.)
- Mage, tarmar och inre organ (Öppnar i en ny flik. Länken tar dig till en annan webbplats.)
- Operationer och intensivvård (Öppnar i en ny flik. Länken tar dig till en annan webbplats.)
- Huvud, nacke och nervsystemet (Öppnar i en ny flik. Länken tar dig till en annan webbplats.)
- Mental hälsa (Öppnar i en ny flik. Länken tar dig till en annan webbplats.)
- Stöd- och rörelseorgan (Öppnar i en ny flik. Länken tar dig till en annan webbplats.)
- Cancer (Öppnar i en ny flik. Länken tar dig till en annan webbplats.)
- Hjärta, lungor och blodkärl (Öppnar i en ny flik. Länken tar dig till en annan webbplats.)
- Inflammationer, hud och allergi (Öppnar i en ny flik. Länken tar dig till en annan webbplats.)
- Rehabilitering och specialarbete (Öppnar i en ny flik. Länken tar dig till en annan webbplats.)
- Stödtjänster* (se förteckning nedan) (Öppnar i en ny flik. Länken tar dig till en annan webbplats.)
- E-tjänster (Öppnar i en ny flik. Länken tar dig till en annan webbplats.)
- Övriga tjänster (Öppnar i en ny flik. Länken tar dig till en annan webbplats.)
*Stödtjänster = Arkiv, receptionstjänster och information, transporttjänster, avdelningsekreterartjänster, måltidstjänster, städning, beställnings-, leverans- och underhållsärenden, fotograferings- och videoupptagningstjänster.
Kundnöjdhet
Vi använder den respons vi har fått i utvecklingen av tjänster, kundservice och ledning.
Vi mäter vår kundupplevelse med det internationella NPS-rekommendationsvärdet (Net Promoter Score).
Andra möjligheter att utveckla vår verksamhet
Du har också möjlighet att utveckla vår verksamhet genom att göra en patientanmälan om en farlig situation, göra en anmärkning, göra en anmälan till patientförsäkringscentralen eller anföra klagomål.