Avdelningssekreterartjänster
Våra avdelningssekreterare ser till att patientvården genomförs smidigt.
Inom avdelningssekreterartjänsterna erbjuder vi högkvalitativa och sakkunniga sekreterartjänster för funktioner inom den specialiserade sjukvården inom HUS. Vi ansvarar för sekreteraruppgifter inom patientadministration, för uppgifter som främjar patientvården samt för kundtjänst. Vi arbetar som en del av en mångprofessionell arbetsgemenskap i patientens vårdväg inom den specialiserade sjukvården och ansvarar för att ge ett lyckat kundbemötande på enheterna.
Vi litar på vår motiverade och kompetenta personal och utvecklar hela tiden våra tjänster med ett innovativt arbetssätt. Vi använder oss av de senaste tekniska lösningarna, forskningsresultat och samarbete med läroverk för att säkerställa högkvalitativa och smidiga tjänster.
Vi utbildar och utvecklar vår kompetens kontinuerligt och skapar karriärvägar för att garantera en sakkunnig och professionell verksamhet.