Usein kysytyt kysymykset työnhausta
Onko sinulla HUSin työnhakuun liittyviä kysymyksiä? Olet oikealla sivulla! Olemme listanneet alle vastauksia usein kysyttyihin kysymyksiin.
Työhakemuksiin liittyvät kysymykset
Olemme kevään aikana onnistuneet rekrytoinneissa ja tällä hetkellä henkilöstötilanteemme on ennustettua parempi. Tämän ja tiukan taloustilanteen vuoksi meillä on vuoden loppuun saakka oleva rekrytointikielto, joka koskee vakinaista ja määräaikaista henkilöstöä sekä sijaisia.
Huolehdimme potilasturvallisuudesta myös rekrytointikiellon aikana. Tämän vuoksi löydät meiltä joitakin avoimia työpaikkoja, joita voit hakea tavalliseen tapaan.
Avoimet työpaikkailmotukset löydät täältä.
Löydät avoimet työpaikkamme täältä.
Voit hakea mieluista tehtävää jättämällä hakemuksen sähköiseen järjestelmäämme. Avoimista paikoista ja työmahdollisuuksista voit kysellä myös puhelimitse, mutta uutta työntekijää palkattaessa saamme hakijan tiedot tietoturvallisesti sähköisen järjestelmän kautta. Jossain vaiheessa työnhakuprosessiasi hakemus järjestelmään on siis jätettävä. Tietosi säilyvät järjestelmässä joten voit hakea useampaa paikkaa samoilla tiedoilla, tai muuttaa vaan oleelliset tiedot eri tehtäviä haettaessa.
Kaikki kohdat eivät ole pakollisia täyttää. Tietyt tiedot tarvitsemme, jotta voimme palkata henkilön. Mitä enemmän tietoja annat, sitä paremmin rekrytoiva taho pystyy vertailemaan hakemuksia ja päättämään, olisiko heidän mahdollista olla hakijalle juuri se oikea työnantaja.
Järjestelmään on mahdollista antaa käytännössä kaikki CV:stäkin usein löytyvät tiedot, jolloin ne kulkevat hakijan mukana muissakin hauissa tai palkattaessa. Tämä helpottaa myös hakijavertailua, kun esimerkiksi hakijoiden koulutustiedot saadaan näkymään rinnakkain.
Voit kirjautua omaan hakijaprofiilisi rekrytointijärjestelmässämme (samassa, missä hait tehtävää) ja peruuttaa hakemuksesi siellä.
Kerran jätettyä hakemusta ei voi haettua tehtävää koskien enää muokata. Hakemuksen voi perua, ja tehtävää voi tällöin hakea uudelleenkirjautumalla järjestelmään uudella sähköpostiosoitteella. Sen sijaan liitteitä on mahdollista lisätä hakemukseen toimittamalla ne hakuajan puitteissa osoitteeseen: rekrytointi@hus.fi.
Liitteitä on mahdollista lisätä hakemukseen toimittamalla ne hakuajan puitteissa osoitteeseen: rekrytointi@hus.fi.
Rekrytointijärjestelmään liittyvät kysymykset
Voit kirjautua omaan hakijaprofiilisi rekrytointijärjestelmässämme (samassa, missä hait tehtävää) ja poistaa hakijaprofiilisi.
Hakijanäkymää kehitetään järjestelmätoimittajan toiminnallisuuksien puitteissa. Palaute on meille kehittämisen kannalta kullanarvoista, ja otamme mieluusti vastaan palautetta työnhakuun liittyvistä järjestelmistämme sekä rekrytointiprosessistamme. Palautetta voit lähettää osoitteeseen rekrytointi@hus.fi.
Hakuprosessiin liittyvät kysymykset
Voit kysyä prosessin etenemisestä siltä henkilöltä, joka on merkitty työpaikkailmoitukseen lisätietoja antavaksi henkilöksi. Ilmoituksesta kannattaa ottaa kuvakaappaus, jotta yhteyshenkilö löytyy rekrytoinnin myöhemmissäkin vaiheissa.
HUSiin pääset keikkailemaan Seuren kautta.
Harjoitteluihin liittyvät kysymykset
Toisen asteen hoitoalan opiskelijat voivat hakeutua HUSiin harjoitteluun koulujen kautta - ole siis yhteydessä omaan opettajaasi. Korkeakouluopiskelijat varaavat harjoittelupaikkansa Jobiili- järjestelmän kautta.
Kyllä on, mutta erikoissairaanhoidossa paikkoja on tarjolla erittäin rajoitetusti. HUS neuvottelee ja solmii oppisopimusta koskevat sopimukset aina ensin koulun kanssa - voit siis tiedustella asiaa ensin omasta oppilaitoksestasi. Mikäli et vielä opiskele missään oppilaitoksessa, voit ottaa yhteyttä siihen yksikköön, missä oppisopimusopiskelu kiinnostaisi.
Lääkärin tutkinnon ulkomailla suorittaneet voivat hakeutua HUSiin suorittamaan Valviran laillistamisprosessin edellyttämän harjoittelunsa jättämällä tietonsa sähköpostilla.